kopings-mailis

Alla inlägg under februari 2012

Av Mailis Oskarsson - 28 februari 2012 15:33

 

 

Idag är det 26 år sedan Olof Palme sköts till döds i korsningen Sveavägen–Tunnelgatan efter ett biobesök


Tänkvärda ord:


Vi lever en sekund i taget-och sekunden är just nu.


Av Mailis Oskarsson - 26 februari 2012 21:01

Har varit på bio ikväll och sett "En gång i Phuket".


 

Kan verkligen rekommenderas! 

Av Mailis Oskarsson - 25 februari 2012 19:13

 


 

 

Victorias tackbrev till svenska folket

Kronprinsessparet har överösts med grattishälsningar.

Nu tackar de i ett offentligt brev till svenska folket.

– Varmt tack för alla vänliga hälsningar och gratulationer med anledning av Prinsessan Estelles födelse, skriver de nyblivna föräldrarna.

Av Mailis Oskarsson - 24 februari 2012 19:24

 


 

Estelle Silvia Ewa Mary ska prinsessan heta.

Av Mailis Oskarsson - 21 februari 2012 21:28

 

Tårfyllt avsked i ”Mot alla odds”

Här är äventyret över för Dennis Junge, 23.

I kvällens avsnitt av "Mot alla odds" avbröt han expeditionen.

– Det är med sorg i hjärtat jag måste säga att jag tyvärr inte kommer att fixa det, sa Dennis i programmet.

Det var en av de tuffaste etapperna.

Deltagarna i "Mot alla odds" hade inte långt kvar till slutdestinationen Skelettkusten i Namibia.

Men Dennis Junge, 23, plågades av ryggbesvär.

– Ni får fortsätta utan mig. Jag har så pass ont att belastar jag mer kommer hela ryggen att paja, sa han i programmet.


Men gruppen kämpade vidare tillsammans. Deltagarna tog sig långsamt framåt. På en timme kommer de bara 200 meter.

Irritationen tilltog och hettan blev allt värre.

– Jag vet inte vad jag känner längre. Jag har fruktansvärt ont, berättade Dennis Junge.

Och mitt i den afrikanska halvöknen tog äventyret slut för 23–åringen.

– Det är med sorg i hjärtat jag måste säga att jag tyvärr inte kommer att fixa det. Jag känner själv att jag inte orkar. Jag hoppas att ni som är kvar tar er hela vägen in i mål, sa Dennis.

Efter ett känslosamt avsked lämnade gruppen Dennis och fortsätter utan honom mot gränsen till Skelettkusten.


Tänkvärda ord:


Utan att gå-kommer man ingenstans!

Av Mailis Oskarsson - 19 februari 2012 20:38

 

 

 

 


Tänkvärda ord:


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards