kopings-mailis

Alla inlägg under januari 2013

Av Mailis Oskarsson - 31 januari 2013 20:03

Det borde finnas någon soppa


som kunde ålderns framfart stoppa.


och gärna kryddad lite lätt


med tur att tippa tretton rätt.


Tänk om det fanns en karamella


som gjorde människor så snälla


att varje gång de bet en bit


så lät dom bli att prata skit.


Kan ingen tillverka ett klister


som lagar nerver när de brister


och lagar synen på en del


som bara ser varandras fel.



Tänkvärda ord:


 


Av Mailis Oskarsson - 30 januari 2013 22:50

 


Tänkvärda ord:


 

Av Mailis Oskarsson - 29 januari 2013 20:15

 


Ikväll gick Dolores och Rimon hem


 


Istället kom A-K tillbaka.



Tänkvärda ord:



 


Av Mailis Oskarsson - 27 januari 2013 19:46

Jag har lärt mig
att det spelar ingen roll vad som händer,
eller än hur svart allt känns idag, så går livet vidare
och i morgon blir en bättre dag.

Jag har lärt mig
att oavsett vilken relation du har
till dina föräldrar, så kommer du att sakna dem
när de inte finns där mer.

Jag har lärt mig,
att skaffa sig pengar och saker,
är inte detsamma som att skapa sig ett liv.

Jag har lärt mig,
att livet ibland ger mig en andra chans.

Jag har lärt mig,
att när jag beslutar något direkt från hjärtat,
så har jag också tagit rätt beslut.

Jag har lärt mig,
att även om jag har smärta,
så behöver jag inte ge andra det.

Jag har lärt mig, att varje dag
ska man sträcka ut handen till någon.
Alla behöver en varm kram eller en klapp på axeln.

Jag har lärt mig,
att jag fortfarande har mycket att lära.

Jag har lärt mig,
att människor kommer att glömma bort
vad du sagt och saker du gjort.
Men de kommer aldrig att glömma,
hur du fick dem att känna sig.



Tänkvärda ord:


 

Av Mailis Oskarsson - 26 januari 2013 21:13

 

 

  

Av Mailis Oskarsson - 25 januari 2013 22:12

 

Ikväll åkte A-K ut från farmen.Men

 

så kom rivjärnet Dolores in istället...det kommer att bli mycket bråk den här veckan...huamej...


Tänkvärda ord:


 


Av Mailis Oskarsson - 23 januari 2013 22:21

Det var en gång en liten pojke som lätt blev arg.Hans pappa gav honom en näve full med spikar och sa åt honom att varje gång han blev arg ska han gå bakom huset och slå i en spik i staketet. Första dagen slog pojken in 37 spikar. Efter några veckor lärde han sig kontrollera sin vrede och antalet spikar minskade hela tiden.Han mårkte att det är lättare att behärska sin vrede än att sli in spikar i ett staket. Slutligen kom den dagen då han inte blev arg en enda gång. Han sa det till sin pappa och denne föreslog honom att dra ut en spik från staketet varje dag han inte blir arg alls. Dagarna gick, och efter en tid kunde pojken tala om för sin pappa att det inte fanns en enda spik kvar i staketet Då tog pappan pojkens hand och ledde honom till staketet. Där sa han till honom: "Det var bra gjort, min pojke men titta på alla dessa hål. Det här staketet blir aldrig mer som det varit. När du säger något i vredesmod lämnar det just sådana här ärr. Som om du skulle sticka in en kniv i en människa och dra ut den igen. Det spelar ingen roll hur många gånger du ber om förlåtelse, skadan är redan skedd. En skada orsakad av ett ovänligt ord kan göra lika ont som ett fysiskt slag. Vänner är i själva verket väldigt ovanliga ädelstenar. Dom gör dig glad och stödjer dig i allt. Dom lyssnar till dig, när du har bekymmer, berömmer digoch är alltid redo att öppna sitt hjärta för sig."

Författare okänd


Tänkvärda ord.


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards