kopings-mailis

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Min stad Köping.

Av Mailis Oskarsson - 1 februari 2009 14:30


Några rader från ett grått Köping.Men här är inte alltid grått.Ibland är det faktiskt en riktigt trevlig stad.Vi har ungefär 26.000 inv.Industrier är Supra,Volvo Lastvagnar,Getrag,Tibnor och Hästens Sängkläder.Tar bara en 11/2 timme att åka bil till Stockholm.Ca:6 km utanför stan ligger vårat friluftsområde med bad och sommarstugor.Jag har själv en stuga där sedan 20 år.Lagomt att bo där på sommaren och pendla in till jobb.

Bland våra kändisar märks Carl Wilhelm Scheele, 1742-86,

svensk kemist.  Han upptäckte och framställde i ren

 form grundämnena syre och klor.

Nutidens stora kändisar är våra underbara undomar från TV-serien

 "I en annan del av Köping".

Tobbe,Micke,Linda och Mats.

Dagens Tänkvärt:

Gift dig inte för pengarna

Det är billigare att låna.      

 
 
Marketta

Marketta

1 februari 2009 15:45

Såklart du får sätta in fräckisar. Du skulle se vad dom skriver i vissa bloggar :-o. Tur att dom är så gamla, då har dom ju hört mer än du *S*.

Har du träffat dom är Köpingsungomarna IRL.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

1 februari 2009 17:22

Ja dessa mysiga medlemmar av Köping älskar jag.
Jag tyckte att det var en evighet mellan Köping och Stockholm men det var mörkt så det var nog därför.

http://www.astridla.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 februari 2009 17:56

Hoppas verkligen den serien kommer tillbaka.
Har sett alla avsnitt och de är ju bara för goa.
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

1 februari 2009 20:36

Nu du Mailis, nu skall du bli en riktig bloggare. Jag har en utmaning hos mig till dig. Du hittar den hos mig med en förklaring på vad du skall göra.

Lycka till och kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Viktoria

Viktoria

2 februari 2009 08:18

Härliga ungdomar!
Jag såg endast ett avsnitt, men dom fastnade i mitt hjärta.

Hmmm...dagens tänkvärda......
Skulle jag vilja säga....jag vet inte det jag......:-)

http://shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot

 
Anki Enbom

Anki Enbom

2 februari 2009 12:14

Har en utmaning i min blogg till dig om du har lust.
Kolla utmaning 2
Önskar dig en härlig måndag
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Susanne

Susanne

2 februari 2009 14:01

Hej igen jaf såg ochså bara nåt enstaka avsnitt. Visst är det härligt att även sjuka människor kan få visa upp sig att VI KAN. Gött säger jag. dagens tankeord det är lika bra att inte gifta sig och ge sjutton i att låna:-) Kram Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mailis Oskarsson - 5 juni 2017 11:19

Skäller du ut ditt barn om det pruttar bland folk? Eller väntar du tills ett bättre tillfälle och berättar lugnt och sansat varför man inte gör så? Den här historien som en mamma har delat med sig av tycker jag är ett superbra exempel på varför man...

Av Mailis Oskarsson - 12 maj 2017 22:59

            Jesper Blomqvist vann ”Let’s dance” 2017 Tog hem segern efter rafflande finalen     Men Anja Persson var också jätteduktig! ...

Av Mailis Oskarsson - 5 maj 2017 22:55


    Ikväll åkte Ellen Bergström ur Lets dance!

Av Mailis Oskarsson - 21 april 2017 23:08


              Ikväll var det Anders Övergårds tur att åka ur Lets Dance! ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards