kopings-mailis

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Underbar Dag..

Av Mailis Oskarsson - 23 april 2009 21:08



Underbar dag

Jag vaknade tidigt idag,
entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...
eller glädja mig över att gräset får gratis vatten.Idag kan jag mumla om min hälsa ...
eller glädja mig över att jag lever.Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...
eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper.Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet ...
eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till.Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra ...
eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ.Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapad
och här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag.Idag kommer jag att få en UNDERBAR DAG ...
för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv.

Tänkvärda ord:

Tänk så underbara försoningar kan vara.

 
 
Christel

Christel

24 april 2009 08:22

Så rätt så man kan välja, livet blir i högsta grad många ggr såsom man själv gör det till, förvisso över sjukdom råder man inte, men om man bortser från det , så blir livet otroligt mycket lättare om man ser det från den ljusa sidan, alla har vi ju ett val.Lycka till med försäljningen av stugan, och framförallt lycka till med resandet i framtiden.
Kram
Christel

http://tantans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mailis Oskarsson - 5 juni 2017 11:19

Skäller du ut ditt barn om det pruttar bland folk? Eller väntar du tills ett bättre tillfälle och berättar lugnt och sansat varför man inte gör så? Den här historien som en mamma har delat med sig av tycker jag är ett superbra exempel på varför man...

Av Mailis Oskarsson - 12 maj 2017 22:59

            Jesper Blomqvist vann ”Let’s dance” 2017 Tog hem segern efter rafflande finalen     Men Anja Persson var också jätteduktig! ...

Av Mailis Oskarsson - 5 maj 2017 22:55


    Ikväll åkte Ellen Bergström ur Lets dance!

Av Mailis Oskarsson - 21 april 2017 23:08


              Ikväll var det Anders Övergårds tur att åka ur Lets Dance! ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards