kopings-mailis

Alla inlägg under juli 2009

Av Mailis Oskarsson - 23 juli 2009 10:46


Somrarna blir kortare för varje år.När man var barn var somrarna oändligt långa.nu när man blivit pensionär rusar de iväg färfärligt snabbt.Det känns som alldeles nyss när valborgsbålen flammade.Och redan har de första flyttfåglarna vänt tillbaka söderut.Jaha,så är oxså den här sommaren snart slut.Man vet förståss att det är inbillning att somrarna blivit kortare.Ungefär som att somrarna alltid var soliga och varma när man var barn.Förklaringen är att när man var barn var man inte så kinkig med vädret.Mamma tjatade att man skulle ta på sig ordentligt när det regnade och när det var sol sa hon att man skulle passa på att vara ute.Somrarna känns längre för barn även för att de är med om så mycketnytt.De lär sig cykla och simma,campar m.m.När man blir äldre tycker man att man varit med om allt redan,och låter dagarna gå utan att göra så mycket.Men det är kolossalt mycket som man aldrig varit med om och ju merman gör desto längre blir sommaren och dessto gladare blir man.

Av Mailis Oskarsson - 22 juli 2009 11:29


Så här hårt tänker jag inte ta det om jag måste byta till Comvik.

Av Mailis Oskarsson - 21 juli 2009 20:15



När det regnar och är dåligt väder som idag blir det

att göra grafikbilder i PSP.


Av Mailis Oskarsson - 20 juli 2009 22:30

Saker som är SVÅRA att säga när du är full:
Oöverträffat
Innovativt
Preliminärt
Kvastskaft
Diskussion

Saker som är VÄLDIGT SVÅRA att säga när du är full:
Specificitet
Cogito ergo sum
Brittiskt
Konstitution
Passiv-aggressiv Störning
Substantiera
Tillvägagångssätt

Saker som i stort sett är OMÖJLIGA att säga när du är full:
Tack, men jag vill inte ha sex
Nej, ingen mer sprit för min del
Ledsen, du är inte riktigt min typ



Tänkvärda ord:Människor är som viner

Med åren blir de dåliga surare

och de goda bättre.

Av Mailis Oskarsson - 19 juli 2009 20:17


Jag vaknade tidigt idag,
entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över.
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli.


Idag kan jag välja att gnälla över det regniga vädret ...
eller glädja mig över att gräset får gratis vatten.


Idag kan jag mumla om min hälsa ...
eller glädja mig över att jag lever.


Idag kan jag sörja över att jag har så få vänner...
eller med spänning se fram emot att göra nya bekantskaper.


Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet ...
eller skrika högt av glädje för att jag har ett jobb att gå till.


Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra ...
eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ.


Denna dag sträcker ut sig framför mig och väntar på att få bli skapad
och här är jag, skaparen, som får skapa min egen dag.


Idag kommer jag att få en UNDERBAR DAG ...
för att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv.


Tänkvärda ord:

En kompromiss är konsten att dela

en kaka på ett sådant sätt

att var och en tror att han

har fått den största biten.

Av Mailis Oskarsson - 18 juli 2009 19:19


Idag har jag varit på hundutställning i vår stad.

Min internetvän Marketta ställde ut sina

hundar Lizzie oc Klara.

Systrarna Blå.

Tyckte att det var världens fina och väluppfostrade hundar.

Dom fick ju ligga och vänta länge och sedan skulle det

kammas och slitas i öronen så dom låg som dom skulle.

Ändå var inte domarna nöjda.

Hur det gick får ni läsa på Markettas Blogg.

Marketta

Tänkvärda ord:

Det är bara att bryta ihop och gå vidare.


Av Mailis Oskarsson - 17 juli 2009 21:24


Igår åkte vi till Stockholm med buss.

Den hämtade oss kl 08.40 och gick hem kl 18.00

Det var alldeles lagomt ,sen är man nöjd med den stora staden.

Stockholm visade sig på den allra vackraste sidan igår

med soligt väder.

Vi började med att gå ner till Kungsträdgården.

Där finns så mycket att titta på.Men så klart på

förmiddagen är det lugnt.

Sedan blev det slottet.

Kungafamiljen var ju inte hemma.Dom brukar vara på Öland

denna tiden på året men ändå måste nån vakta kungapalatset.

Sedan tittade vi på vaktbytet på slottsbacken.


Pompa och ståtligt varje dag kl 12.00

.

Sen blev det gamla stan.


 

Gyllene Freden och Evert Taube.


 

Därefter tog vi Djurgårdsfärjan över till  Gröna Lund.

Vi pensionerer får gå in gratis på "Grönan".Tack för det!!

Där inne snurrade det av karuseller och otäcka åkgrejer överallt.



För att ha kul på Gröna Lund måste man vara ung och modig

inte gammal och feg.

Ja.det var min dag i Stockholm.

Var helt trött när bussen hämtade opp oss.

Det är jobbigt med allt gående gata opp och gata ner.

Sedan var det faktiskt skönt att komma hem till sin egen

lilla lugna stad.

Tänkvärda ord:

Borta bra,men hemma bäst.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards