kopings-mailis

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

På äventyr med farmor.

Av Mailis Oskarsson - 1 augusti 2009 18:57


Jag har varit ut på äventyr med barn och

barnbarn.Vi var till ett naturreservat ute

i Västra Skedvi där det fanns nåt som

kallades Trång-gången.

Trång-gången är en ca 7 m lång och trång spricka i en klippa, gången går även uppåt, så när man går in i gången nere i skogen så kommer man upp på en klipphäll högre än trädtopparna, man får då en mkt trevlig utsikt över skogen. En efter en klämde vi oss in i sprickan som inte såg stor ut,sist var det farmors tur.Äsch.här ska det inte bangas ur tänkte jag och klämde mig in.Där var slippriga och blöta stenar väggarna dröp av fukt.Hela tiden strök man ryggen mot klippväggarna.Ingen chans att vända om heller.På slutet blev det smalare och smalare och jag började fundera hur jag skulle komma igenom där.Mycket riktigt,jag fastnade där.Nu gällde det att inte gripas av panik.Tänk att sitta fast i en bergsskreva!!Alla andra hade kommit igenom ganska lätt.Jag samlade mig och började riva i berget,klämde in magenoch tog ett djupt andetag.Härligt ,nu var jag igenom oxså!!!Men visst hade det varit lite läskigt att bli fast där.Efter detta äventyr satt vi där oppe på berget och fikade.Härlig utsikt!Men ner gick vi en annan väg så det så!


Tänkvärda ord:

Man måste våga

för att vinna.

 
 
Christel

Christel

1 augusti 2009 21:28

Det där hade dom aldrig fått mig till, aldrig i tiden usch så läbbigt.
Kram
Christel

http://tantans.dinstudio.se

 
Astrid

Astrid

1 augusti 2009 22:28

Jag sitter här och funderar vad osm hänt om du fastnat, uja

http://www.astridla.com

 
Ingen bild

Mimsan04

2 augusti 2009 15:39

Jisses vilket äventyr du varit ute på!!Vilken tur du kom loss! jag vet ju iallafall en som inte hade hade gjort det!! Ha ha!! Men det var vackert! Så fint du har gjort här på din blogg. Måste komma tillbaka o titta ordentligt!! Kramar! Pia

 
Ingen bild

DIN KOMPIIS LENA

2 augusti 2009 17:46

MEN MAJSAN DÅ! TÄNK OM DU INTE HADE KOMMIT LOSS....KRAMIZ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mailis Oskarsson - 5 juni 2017 11:19

Skäller du ut ditt barn om det pruttar bland folk? Eller väntar du tills ett bättre tillfälle och berättar lugnt och sansat varför man inte gör så? Den här historien som en mamma har delat med sig av tycker jag är ett superbra exempel på varför man...

Av Mailis Oskarsson - 12 maj 2017 22:59

            Jesper Blomqvist vann ”Let’s dance” 2017 Tog hem segern efter rafflande finalen     Men Anja Persson var också jätteduktig! ...

Av Mailis Oskarsson - 5 maj 2017 22:55


    Ikväll åkte Ellen Bergström ur Lets dance!

Av Mailis Oskarsson - 21 april 2017 23:08


              Ikväll var det Anders Övergårds tur att åka ur Lets Dance! ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards