kopings-mailis

Alla inlägg under december 2009

Av Mailis Oskarsson - 15 december 2009 20:31

  

  

Husdjur är för livet, inte bara under julen.

Var och en av oss väntar på glädjen i ett hem.

Ta en av oss och du kommer aldrig att gå

ledsen,

Så länge du behandlar oss som en av dina egna.

 

Tänkvärda ord:


Fred på jorden

 
kommer att stanna,
När vi lever som det vore jul varje dag!

Av Mailis Oskarsson - 14 december 2009 21:49


 

Här kommer fina

  

Julgåvor jag Fått av

 

Vänner i Målarskolan.

 

      

 

       

          

 

 

                

 

   

Tänkvärda ord:

En människa utan leende ska Inte Öppna butik.

Av Mailis Oskarsson - 13 december 2009 14:12

Nu har det Återigen Hänt!

En kär vän har gått bort.

Hon avled hastigt igår i bröstcanser.

Min tårar räcker snart Inte till!

Men jag vill ändå önska mina bloggvänner

en trevlig tredje advent!

 

   

 

   

Tänkvärda ord:

Livet kan räcka Länge

men mycket kan snart ta slut.

Av Mailis Oskarsson - 12 december 2009 00:16


 

Tänkvärda ord: 

Bra att vara två

Ensam kan man inte klia sig på ryggen.

Av Mailis Oskarsson - 10 december 2009 21:44





  1. Lyft toalettettlocket och fyll med 1/8 kopp djurschampo.

  2. Ta katten i dina armar och klappa den försiktigt samtidigt som du sakta rör dig mot toaletten.

  3. Vid lämpligt tillfälle, släng ner katten i toalettskålen och stäng locket snabbt. Ställ dig eller sätt dig på locket.

  4. Katten kommer nu att påbörja rengörningsprocessen och mycket skum kommer att produceras. Bry dig inte om de höga ljuden från toaletten; din katt har trevligt.

  5. Efter några minuter spolar du toaletten för att starta ”power-wash”. Kör först en förtvätt och spola sedan igen för huvudtvätt.

  6. Be någon öppna ytterdörren och försäkra dig om att det inte finns någon mellan toaletten och ytterdörren.

  7. Kliv av toalettlocket och från säkert avstånd öppnar du locket snabbt. Katten kommer att torka av vinddraget då han springer från toaletten till ytterdörren.

  8. Både toaletten och katten är nu rena.

 

   

 Tänkvärda ord:

Välkommen i det gröna,sa Fan

satte mor sin i nässelhögen.

Av Mailis Oskarsson - 9 december 2009 22:28


'll Be there

Om du vill prata, I'll be there!
Om du vill skratta, I'll be there!
Om du vill gråta, I'll be there!
Om du har frågor, I'll be there!

Jag ska vara Där för dig min vän!

 

 

  


Tänkvärda ord:   

Sann vänskap är en planta som växer.

Av Mailis Oskarsson - 8 december 2009 22:30


Den här texten gillade jag. Läs o begrunda
 
En helig man hade en konversation med Gud och frågade,,' Jag vill veta hur himmel och helvete ser ut ' ?
Ok, sa Gud och ledde mannen till två dörrar.
Han öppnade den första dörren och den helige mannen tittade in.
I rummets mitt stod ett stort runt bord.
På mitten av bordet var en stor gryta med stuvning som luktade fantastiskt gott.
Människorna som satt runt bordet var magra och sjuka, de såg svältande ut.
De höll i väldigt långa skedar som var fastbunda vid deras armar.
Alla kunde nå grytan och ta en sked full med mat, men eftersom skeden var längre än  
deras armar kunde de inte nå munnen med den.

De gick till det andra rummet,det såg exakt ut som det första
(det runda bordet, maten, och människorna med fastbundna skedar).
Men här var alla välmående och glada.

Den helige mannen sa = Det här förstår jag inte ???

Nu är frågan,,gör du det ???

Vad svarade Gud ??????

 


Svar nedan..................

 

 

 

 

Gud svarade = Det är enkelt, det behövs bara en förmåga.
De har lärt sig att mata varandra, medan de giriga bara tänker på sig själva.

kom ihåg att jag kommer alltid att dela min sked med dig..

 
Tänkvärda ord:

Den late sticker handen i skålen
men ids inte föra den till munnen.
 



Av Mailis Oskarsson - 7 december 2009 22:31

                 


Tänkvärda ord:

Försök inse att saker och ting

kan ses på olika sätt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards