kopings-mailis

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Hänger du med..

Av Mailis Oskarsson - 1 april 2010 22:06

Ja,då är man på väg igen.
 
Aschlet fullt av stickor.
Glömde polera kvasten och
inte hittade jag katten heller,
så jag tog grannens,
den är röd,så nu får dom andra
kärringarna nåt att skratta åt.
Vi syns på Blåkulla.
Glad påsk!
  
Påskkäring, även påskakäring, påskkärring

och påskakärring, är enligt gammal svensk

 folktro en häxa som enligt tradition flyger på kvast

till Blåkulla på skärtorsdagen  för att sedan återvända på påskdagen


  

Men nu är det tydligen moderna tider för titta vad jag höll på att krocka med.

En Påskgubbe!! Ska det vara jämställt så ska det tydligen.

 
 
Marketta

Marketta

1 april 2010 23:41

Ja, du får flyga på du. Jag stannar hemma, har alldeles för mycket att göra ;-).

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

2 april 2010 09:23

GLAD PÅSK!!!!
Bamsekramar Maria

http://i-huset-pa-kullen.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 april 2010 15:17

Men vilken go' påskgubbe du träffade på! Klart han ska vara med också. Jag svischade hem lite tidigare för vi ska ha dottern och svärsonen här om stund för en sen påsklunch och äggletning.
Önskar dig "a safe trip" tillbaks från Blåkulla.
Önskar dig en riktigt trevlig påskhelg.
Mina soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

2 april 2010 20:01

Jo visst är det jämnställt också bland häxor.... finns lite goda råd för alla blåkulla-resernärer på min blogg.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mailis Oskarsson - 5 juni 2017 11:19

Skäller du ut ditt barn om det pruttar bland folk? Eller väntar du tills ett bättre tillfälle och berättar lugnt och sansat varför man inte gör så? Den här historien som en mamma har delat med sig av tycker jag är ett superbra exempel på varför man...

Av Mailis Oskarsson - 12 maj 2017 22:59

            Jesper Blomqvist vann ”Let’s dance” 2017 Tog hem segern efter rafflande finalen     Men Anja Persson var också jätteduktig! ...

Av Mailis Oskarsson - 5 maj 2017 22:55


    Ikväll åkte Ellen Bergström ur Lets dance!

Av Mailis Oskarsson - 21 april 2017 23:08


              Ikväll var det Anders Övergårds tur att åka ur Lets Dance! ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards