kopings-mailis

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mailis Oskarsson - 5 augusti 2010 22:21

Efter att vi åkt Safari med egen bil skulle vi nu går in i djurparken

.

  

 

I den här kön fick vi stå i 40 min för att få en parkeringsbiljett.Herregud så varmt detvar!!!

 

 

Men in kom vi,310 kr styck kostade det

.

  

Här skulle man stoppa ner handen och känna på olika djur.Rätt så läskigt måste jag säga.Gubben vägrade känna på ormen

för han är verkligen ormrädd

.

  

Sen skulle vi gå ner i Gruvan

.

  

Där skulle man krypa igenom en trång gång

.

  

När han kommit halvvägs var man tvungen

att vända på sig men det klarade han inte av för sina stela leder så han fick krypa ut baklänges och gå ut.Vi är nog inga ungdomar längre??????

 

 

 

Men när han fick tag i en slangbella blev han ung igen på nytt.Det var han riktigt bra på!!!!

 

Tänkvärda ord:

Omtänksamhet skapar välbefinnande.       

Av Mailis Oskarsson - 4 augusti 2010 22:01

Jag är 67 år men aldrig varit på Kolmårdens djurpark.

Nu skulle vi äntligen komma dit! Vi satte oss i bilen och åkte dit.

Först åkte vi Safari med egen bil.Vilken upplevelse att få se djuren

livs levande få stöva omkring.Dom verkade ha det hur bra som helst.

Det djur som gjorde mest intryck var faktiskt giraffen.Vilket ståtligt djur!

   

 

Tänkvärda ord:

 

Njut av njuet...det går inte i repris. 

Av Mailis Oskarsson - 3 augusti 2010 20:32

   Första dagen började vi på Kolmårdens camping.

Där hade varit sandfestival med sand-konstnärer.

Visst är dom duktiga och konstverken är bara så fina.

 

 

 

Tänkvärda ord:

 

Att reflektera över tiden kan vara väl

 

andvänd tid.

 

Av Mailis Oskarsson - 2 augusti 2010 20:25

En kvinna går in på apoteket, och viskar i expeditens öra:


- Jag skulle vilja ha ett sådant där skydd, av gummi du vet.

      


Expediten svarar högt:


- Kondom menar du?


- Jo, jo! Men inte behöver du säga det så högt att alla hör.


Expediten:


- Vilken storlek vill du ha?


Kvinnan svarar generat:


- XL tror jag.


Expediten hittar dem inte, så hon frågar skrikande sin kollega som är 5-6 meter längre bort:


- Kerstin! Var är dom stora kondomerna?


Hon svarar:


- I nedersta facket.


Kvinnan kommer till kassan röd som en kräfta:


- Jag vill betala dem här.


- Kondomerna, säger kassörskan högt.


Kvinnan går generat mot dörren, men så stannar hon upp och säger högt:


- Om någon nu inte skulle ha hört det, så är jag på väg att pippa!!!

   

Tänkvärda ord:

 

Där kärleken tittar in genom

 

fönstret

 

går olyckan ut genom dörren.

 


Av Mailis Oskarsson - 1 augusti 2010 22:18

Hej alla bloggvänner!

Nu är jag hemma igen en stund efter att åkt runt

med Husvagnen i tio dagar.

Ikväll har jag varit på en underbar Jazzfestival i Arboga.

Fast regnet stod som spön i backen ett tag så njöt vi av musiken.

  

När jag kom hem stekte jag kantareller och gjorde ljuvliga mackor.

  

Tänkvärda ord:  

Det är mycket man inte behöver göra.

 

  

Vill även hylla våran Emma Gren som tog enda medaljen på Fri-Idrotts VM 2010

   

 

 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards