kopings-mailis

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Mailis Oskarsson - 23 november 2013 17:50


   

Tänkvärda ord:

 

 

     

Av Mailis Oskarsson - 23 november 2013 17:33

 

Jens om den svåra händelsen han sjöng om: Det var hemskt

Juryn kritiserade Jens Hults, 21, ”Killing me” för att inte spegla idolen tillräckligt. Men bakom låten fanns en traumatisk berättelse från hans barndom.

– Det är en tung grej som hände mig när jag var 14 år, säger han.

Det låter som att du sjunger om död, är det så?

– Ja, det är det väl (tystnad). Egentligen är det en relation mellan två personer där jag pratar med en person i versen och personen i fråga svarar i refrängen.

”Då var det hemskt”

Idolen vill inte gå in på exakt vad det är som har hänt, mer än att det handlar om honom och en annan person.

– Då var det hemskt. Men det slutade bra. Det kändes skönt att få skrika ut det på scenen, få skrika ut ”vad skönt att det inte hände”.

Idolen fick däremot lämna tävlingen och se sig slagen inför den stundande semifinalen nästa vecka.

– Men det känns otroligt bra. Jag känner mig inte ledsen alls, jag förstod att det var min tur, säger han.


Tänkvärda ord:

 

 

      

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Väder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards